10 tomma jag redan köpt igen

När jag rensade i min påse där jag har alla mina förpackningar som tagit slut insåg jag att jag verkligen gillar de här sakerna. Det bästa betyget enligt mig är ju att jag redan köpt en ny, innan den ens tagit helt slut, så här kommer tio tomma som jag redan köpt nya utav.
 
 
Pixi Glow Tonic - Toner med 5% Glykolsyra för en mild exfoliering.
Jag köpte denna och använde den flitig i ett par månader utan synliga resultat, glömde bort den och började testa en annan variant. Då först insåg jag vilka under den gjort för min hud. Jag som alltid varit torrfnasig i pannan, mellan ögonbrynen och på näsan hade inte haft en enda torrflaga tills jag slutade med den och det var bara att börja igen. Jag är redan inne på nästa flaska men välar den ny med en dupe från The Ordinary.
 
MAC Prep + Prime Fix + - En fräsch mist att spraya för att sätta sminket eller bara när det behövs. Jag älskar den och har även en minimodell i handväskan on the go.
 
Rimmel Stay Matte - Mitt absoluta favoritpuder när det kommer till transparanta komplaktpuder. Jag älskar det! Har säkert gått igenom 10 dosor minst av detta så bara det säger ju en del. Sätter sminket bra, blir inte onödigt kakigt, prisvärt. Jag älskar det!
 
Soap & Glory Hand Food - En handkräm jag köpte mest på grund av namnet och en miiförpackning. Har gått igenom flera av dessa tidigare och älskar att ha en i bilen på jobbet och en i handväskan. Doftar så gott och är dessutom lagom återfuktande för mig.
 
Anastasia Dipbrow pomade - Jag var rädd för pomaden först men när jag fick in tekniken så undrar jag hur jag ens kunde använda skugga tidigare? Den är knivskarp om jag vill, blurrig om jag föredrar det och sitter som berget. Hela. Dagen. Och. Natten.
 
Maybelline Baby Lips Rescue - När det kommer till Baby Lips har jagköpt många och kastat nästan lika många. Detta är faktiskt det enda som jag återkommande använder. Det lägger sig inte som en hinna, utan går verkligen in i läpparna och gör gott. Har nog 3-4 stycken av dessa utspridda på strategiska ställen.
 
NoxiDoxi serum - denna har jag använt innan primer när jag sminkat mig för att fräscha up huden och jag gillar verkligen känslan utav den och att den plumpar upp huden innan sminket ska på.
 
Beautyblender - Min kära gamla en-gång-i-tiden-röda beautyblender. Min trogna följeslagare fick till slut bli avsatt för en ny. Den röda är min favorit hittills (har även testat Lila och den vanliga rosa)
 
Kat Von D - Tatto liner - Knivskarp, Kolsvart, Sitter som berget. Jag älskar denna.
 
Urban Decay Primer Potion Eden - Jag älskar PP och använder den 9/10 gånger när jag ska använda ögonskuggor, orginalet har varit min följeslagare länge, men denna är minst lika bra och jag använder den även som primer till min näsa och vid sidan av näsan/under ögonen där mina solglasögon ligger mot huden. Jag har insett att denna är hundra gånger bättre som primer att fästa min bas än en primer för min bas. Så denna får jobba på lite fler ställen än bara ögonlocken. Eden är ju även svagt hudfärgad vilket gör att det inte behövs så mycket produkt ovanpå. Färre lager = mindre som kan glida omkring.
 
Så det var mina tio tomma. Har ni testat något av ovanstående? Gillade ni de produkterna?
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: