Tio fakta om mig

För att lära känna mig lite bättre tänkte jag dela med mig tio fakta om mig. Så här kommer de!
 
1. Jag är utbildad trafiklärare och brinner mest för att jobba bort de attityder vi har att det är allmänt "okej" att köra för fort på våra vägar.
 


2. Jag älskar att skriva men är ganska kass på det, jag är liksom för snabb när jag skriver och orkar aldrig korrekturläsa så det blir en massa små slarvfel där jag råkar smyga in en extra bokstav eller byter plats på några bokstäver, dte är min klassiker.
 
3. Jag är en sminknörd som har mer smink än jag någonsing kommer behöva, 50 shades of grey (nu syftar jag bara på antal färgnyanser inte bokserien) är liksom min vardag och 100 shades of brown är absolut ingen överdrift, snarare tvärtom.
 

4. Jag önskar att jag vore bättre på att inreda, precis som här på bloggen är jag lite spretig. Gillar jag en sak vill jag ha den framme även om den inte alls passar med resten, jag har svårt att hitta en röd tråd och det blir alltid för mycket saker. Jag hoppas det ska bli lite bättre i huset, men vet nog i bakhuvudet att så inte är fallet.
 


5. Jag är en hamster. Jag tror alltså inte att jag är djuret hamster eller så, men jag samlar på typ allt och ingenting. Jag brukar skämta om att jag ärvt alla släktingars små hamstergener till min enorma gen, för jag har så svårt att kasta saker. Orginalkartonger, barndomsminnen, porslin, skor, gammalt smink som inte längre används osv.

6. Jag älskar att prata i telefon, jag är en av de där få människorna som trivdes när jag jobbade som telefonförsäljare. Tiden går så mycket fortare när man lagar mat eller städar om man har en kompis att snacka med.
 

7. Jag har så länge jag kan minnas sysslat med ideella föreningar och när jag hade som mest att göra satt jag med i fem styrelsen samtidigt varav som ordförande i två, sekreterare i en och "bara" ledamot i de övriga två.
 
8. Jag är en djurmänniska och har två egna katter, en Maine Coon som heter Exso en omplaceirngskatt som heter Elvis som är en blandis mellan Norsk Skogskatt, Maine Coon och vanlig bondkatt. Dessutom har jag för många kaniner och dammråttor.
 

9. När vi ändå är inne på dammråttor. Jag avskyr att städa. På riktigt, inte bara så där att jag ogillar det. Jag avskyr det. Jag lever gärna bland mina dammråttor och lever efter motto "lite skit i hörnen är bättre än ett rent helvete". Diskmaskinen är min fiende och jag diskar hellre för hand än att plocka i och ur en diskmaskin.
 
10. Jag äter inte pizza och inte pannkaka, något jag blivit ifrågasatt om ända sedan jag var barn, men jag tycker verkligen inget av det är gott.

 


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: