Advent

Hej på er!
 
Idag är det första advent och för min del firas den i vårt gamla hus, bland massor av flyttkartonger och sopsäckar. Inget julpynt blir det och inte heller något tänt ljus. Det är mindre än tre dygn innan vi ska till banken och lösa det sista innan vi får nycklarna till vårt hus och det känns galet.
 
Sakerna tar ju aldrig slut, jag vet att jag har för mycket saker, men ändå! Hur mycket jag än packar så är det massor kvar, jag blir galen. Just nu härjar sambon på nedervåningen och jag sitter här vid datorn och har lite lätt panik och ångest över att jag inte kommer hinna bli klar idag (som jag vill), men ändå så tar jag inte tag i packningen.
 
Istället så sitter jag här, skriver en rad här och letar bland gamla bilder och inser att jag vill jubaka, sådär galet mycket som jag gjorde för tre år sedan när jag säkert kom upp i minst femton olika sorters julgott.
 
 
Jag är så sugen på att göra saffransbullar men allting är ju nerpackat så får avvakta till efter flytten när allt lugnat ner sig.
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: