Tröstshopping av MAC

Ni vet när hela ens dag börjar helt fel? När bilen inte startar, ingen annan är hemma, man bor fyra mil utanför stan, det är svinkallt, chefen inte svarar och ens lektion börjar om två minuter?
Så var min torsdag den här veckan, man kan väl säga att det löste sig på sätt och vis men starten var redan dålig så när jag sitter och slösurfar på lunchen via mobilen med noll internet (ja inte noll, men ni vet när man förbrukat sin månadsrason och det blir segt som kola som kokat för länge)? så ser jag att de nya kollektionerna jag väntat på sedan den 29 december kommit upp på maccosmetics.se
 
Helt plötsligt så kvicknade hjärnan till och hjärtat började slå som om jag spelade om miljoner på ett lotteri. Jag var otroligt effektiv och efter några tryck och mycket väntetid på grund av ovan nämnda internet så hade jag bekräftelsen på mailen. Jag hann få tag i det jag ville. Det röda läppstiftet från Ditas kollektion, läppisarna ur Ellie Goulding som jag suktat efter sedan jag såg swatches jag och säkert mer än så.
Sen satt jag en stund och stirrade pustande in i den lila väggen.
Jag kanske inte är helt normal, eller ens i närheten, men hur kul skulle det vara egentligen? Smink är ett av mina största intressen och jag kommer fortfarande ihåg frustrationen när jag inte fick tag i något ur Simpsonkollektionen.
 
Nu har jag verkligen gett er en ordentlig bakgrund till mina inköp, så då tycker jag vi hoppar till delen där ni får se mina nya dyrgripar. (De kanske inte är så dyra egentligen, men när man på allvar tänker att man behöver höja värdet på hemförsäkringen för att täcka upp sminksamlingen ja då är det illa).
Så varsågoda, här kommer lite bildspam!
 
 
 
 
 
Without Your Love och Only You
 
 
Det fina mönstret som gör att man knappt vågar använda stiften
 

Plushglass Explosion
 
 
 
 
Dita Von Teese som faktiskt blev ett litet impulseköp, egentligen behöver jag inte fler röda läppstift, men kan man egentligen få för många röda läppstift? Nä, trodde inte det jag heller. Även denna har en fin inristning i form av Ditas signatur som gör att jag inte ens vågat swatchat skönheten ännu.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: