Sminkhörnan

När vi flyttade till huset i december så var det klart att ena rummet på övervåningen skulle vara ett kombinerat sminkrum och gästrum. Sedan har det stått ganska stilla. Att plocka upp sminket och komma i ording där har inte prioriterats och dessutom var mitt gamla sminkbord för stort och hylldelen hamnade som TV-bänk istället. Utan sminkbord är det svårt att få ordning.
 
Sedan frågade brorsan om jag var intresserad av ett sminkbord i plexiglas och där startade inspirationen till att få ordning. Nu är sminkbordet på plats och det mesta av sminket har också hittat hem i olika lådor. Så jag tänkte att vi ska kika lite hur själva sminkbordet ser ut i alla fall, så får vi djupdyka i lådorna någon annan gång.
 
 
Jag valde att placera sminkbordet mot fönstret för att få så mycket ljus som möjligt, sedan ska jag försöka fundera ut en bra lösning att få upp extra belysning med så att jag kan sminka mig även när det är mörkt ute.
 
Mitt gamla bord var mer än dubbelt så stort och jag avskydde att jag hade massor av saker på bordet så nu ska jag försöka hålla det mer tomt och bara ha några få saker på och runt bordet.
 
 
Jag har en liten plastehållare från Åhlens med mina favoritstift från MAC. Kanske inte de som används mest, men de som jag använder ofta eller har snygga förpackningar få stå framme och glänsa lite.
 
Sedan har jag en tom Yankee Candle glasburk där jag har mina mindre sminkpenslar i.
 
 
På andra sidan spegeln har jag en glasburk från ICA med de större ansiktsborstarna i. Sedan ett av mina senaste Yankee Candle som får stå och sprida väldoft.
 

I en gammal chokladask (Ferrero Rocher) har jag samlat några fina favritprodukter som ska ge mig lite extra inspiration. Inser att det är en bunt produkter i specialförpackningar från MAC (Bronzer/rouge från RiRi <3 MAC, Specialpressat Minerelized Skinfinish i Soft & Gentle, Sculpt powder från Maleficent, Ögonskuggspaletter från Rocky Horror Picture Show och RiRi <3 MAC, Lipgloss från sommarcollektionen och Plushglass från Ellie Gouldin samt Glitter från Cinderellakollektionen), Döskalleförpackningar från Make up Store i highlight och ögonskugga. Favoritpigmentet Insomnia från Make Up Geek och ett läppstift från Dior.
 
Tanken är väl att byta produkter under året efter hur jag tycker för stunden.
 
________________________________________________________________________________
 
Alltså jag verkligen älskar att gå förbi sminkrummet och se sminkbordet stå där inbjudande, precis som en nybliven mamma vill kika på sitt barn kan jag stå och hänga i dörröppningen och titta mot sminkbordet och känna lycka.
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: