En ny favorit

Ögonskuggor är något jag har fler av än jag någonsin kommer att behöva, men trots det så får nya ögonskuggor flytta hit då och då. Just paletter är ju helt underbart med massor av olika färger på ett och samma ställe. Jag har ett gäng med härliga paletter som används regelbundet och sedan ett gäng med paletter där jag själv plockat ihop skuggorna.
 
I den senare kategorin hittar vi en av mina nykomlingar. En palett från Inglot som har plats för hela 20 skuggor, men som i skrivande stund "endast" innehåller 14.
Inglot är ett märke som jag varit intresserad av länge men de få gångerna jag stött på en Inglotbutik har jag blivit så överväldigad och lämnat butiken tomhänt.
I slutet av december så åkte jag och en kompis till Mall of Scandinavia och då fick hon en strikt uppgift, att inte låta mig lämna Inglot förrän jag shoppat en palett.
Så då blev det en stor palett och tio skuggor som senare fått tillskott av fyra till och tanken är att sakta fylla paletten.
 
 
 
Översta raden: Nr 453, 357, 153, 152 och 154
Andra raden: 395, 305, 450, 31 och 160
Tredje raden: 449, 439 och 151
Fjärde raden: 430
 
Min absoluta favorit är den i mitten på första raden nr 153 den älskar jag att svepa på hela övre ögonlocket. Nr 357 är perfekt i globlinjen.
Den lila har jag använt ganska flitigt sista tiden, riktigt fin nyans och känns supervårig.
 
 
Sist jag shoppade blev det även en lite extra tom palett med plats för fyra skuggor, att kunna plocka med på resor när jag vill resa lite lätt.
 
Ser fram emot att fortsätta att fylla paletten. En av nackdelarna för mig är namnen på skuggorna, nummer lägger jag inte alls på minnet vilket gör att jag redan lyckats köpa en dubblet då jag så klart dras till de jag redan har, men det gick enkelt att byta vid nästa tillfälle som tur var.
 
Har ni handlat något roligt från Inglot?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: