Sommarfeeling

Sitter just nu vid datorn och har en ledig helg. Det är inte ofta det händer så njuter lite extra av att dessutom vara ensam hemma.
För stunden öser regnet ner, sådär som det bara kan göra på sommaren och jag njuter lite extra av att vara inne men höra regnet smattra mot altantaket.
 
Något som däremot som för mig hör till varma sommardagar är drinkar (alkoholfria elelr ej spelar mindre roll) och min favoritdrink är utan tvekan Mojito!
 
 
Så läskande med massor av is, mynta och lime! Så friskt och svalkande.
 
Det jag även gillar är att den går att variera i det oändliga. Jag drömmer mig fortfarande tillbaka till den mest perfekta Ingefära-mojiton jag drack i Danmark för många år sedan.
 
 
Så gott!
Nu har ju Schweppes dessutom släppt en Mojitodricka som är perfekt att blanda till en mojito på. Drick den som den är, eller som här ovan med extra is, lime och mynta. Blanda i lite rom för att göra den lite mer vuxen. Oavsett hur är den fantastiskt god nu på sommaren.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: