Bröllopstårtor

Jag gör ju lite tårtor då och då. Jag är inte utbildad och självlärd är att ta i då jag egentligen inte är speciellt duktig, men många runt i kring tycker motsatsen och vill beställa då och då.
Det här är de senaste tre jag gjorde till en väns mamma som gifte sig. Ledorden jag fick var mörkblått, silver, prästkragar och murgröna så då frösökte jag få ihop något utav det.
 
 
 
Den minsta tårtan som blev ca 18 cm i diameter
 
 
Mellantårtan som var ca 24 cm i diameter
 
 
Den största tårtan var 28 cm i diameter
 
 
Murgrönan låg sedan som ett band kring alla tårtorna.
 
Tårtorna var likadana inuti med luftiga vaniljbottnar, fyllda med en vitchokladmousse och en vanilj/citronkräm som är magiskt god. Allting spacklades med en marrängsmörkräm med lite lätt citronsmak och täcktes sedan med marsipan. Dekorationerna är i sockerpasta som jag färgat och/eller penslat med pulverfärg, sedan är det olika sockerpärlor eller strössel som agerat mitt i blommorna.
 
Tårtorna gick hem hos alla och fick bland annat betyget bästa tårtorna jag gjort så tror det blev en bra kombination.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: